perjantai 29. tammikuuta 2010

Pikkuveikan pipotus

Äitikkä näki tuossa aiemmin esittelemäni pipon jonka olin neulonut Ukkoselleni ja hän tuumi että mun pikkuveli tarvii just tämmösen lämpimän ja paksun pipon. Kävipä sitten lankaostoksilla, ojensi ne mulle ja sanoi että alahan tyttö neulomaan. No minähän aloin. Tästä tuli tämmöinen lakritsisuklaaversio väritykseltään.


Malli: Pentti-pipo (oma ohje)
Lanka: Novitan Isoveli ja 7-veikka
Puikot: 4,5 pyörö- ja sukkapuikot

Siinä kun sitten Pikkuveli sovitteli Ukkosen paksua pipoa, jotta tarviiko silmukkamääriin tehdä jotain muutoksia, hää kyseli että mitenkäs se toinen pipo. Olin nääs jo kaks vuotta sitte saanu idean yhestä piposta ja silloin kyselin pitäskö Pikkuveli semmosta jos tekisin. Silmää räpäyttämättä sain myöntävän vastauksen. Rohkee poika. Idean toteutus jotenki takkusi tuolla korvienvälissä ja muutaman kerran hää jo kyseli joko ja kun ei ni ei ja voihan nenä. No nytte mää sit otin itteeni niskavilloista kiinni ja potkauksen takalistoon ja otin kynän ja ruutupaperia ja sainhan sen mietittyy loppuun asti.


Malli: Irokeesi-pipo (oma ohje)
Lanka: Novitan Isoveli, Wool ja ValoVille
Puikot: 4,5 Pyörö- ja sukkapuikko



Ihan jees tuosta tuli. Ja kun lankaa jäi tein vielä toisenkin pipon varastoon jos vaikka joku tarttis ja sattuis haluumaan. Mut jos jostain syystä tulis tarve monestakin piposta mun pitäs jostain löytää tota ValoVillee. Sitä ei oo kyl vähään aikaan näkyny kaupois tai ei vaan oo sattunu silmään.

No ans kattoo ny ei täs sit sen kummempia.

1 kommentti:

Amalia48 kirjoitti...

On muuten ihku upeita pipoja!
Minulla on kans "myssy" tiukasti omassa päässä...mietintää menossa yhestä piposta menossa;).